Whistler

11 september 2011 - Whistler, Canada

's Ochtends weer de bus gepakt naar het centrum en maar eens gaan informeren hoe ik in Banff kom. Ik had gehoopt een bus vanuit Whistler te kunnen pakken maar helaas.. Ik moet eerst terug naar Vancouver, a 3 uur, en dan met een andere bus naar Banff, a 15 uur... Nouja, dan kan ik me er alvast op voorbereiden. Ik weet nog niet zeker hoelang ik in Whistler blijf, dus een kaartje kopen komt later wel. Het is zondag en dan schijnt er Farmers Market te zijn. Ik weer turen op mijn plattegrond hoe ik daar moest komen en jawel, ik word weer aangesproken door iemand. Deze vriendelijk jongeman, Greg, had even niets om handen en vroeg of ik het ok vond als hij meeging. Waarom niet! Greg komt uit Australie, maar werkt al een jaar of twee in Whistler. Samen naar de markt gelopen, een australische pie gegeten en toen maar meteen doorgelopen naar Lost Lake. Mooie plek! Hij vertelde dat hij die middag met vrienden en collega's wat biertjes ging drinken aan het water, of ik het leuk vond om mee te gaan. Natuurlijk vind ik dat leuk! Eerst terug gegaan naar Whistler Brewhouse, daar werkt zijn huisgenoot, en daar wat biertjes mogen proeven. Na een paar uurtjes naar hun huis gegaan om de koelbox op te halen en op naar Blueberry docks, aan Alta Lake! Daar een tijdje gezellig aan het water gezeten met een aantal collega's en vrienden van Greg. Nadat de zon achter de bergen verdween weer teruggelopen. Jim, de huisgenoot van Greg, vroeg ik meeging het centrum in om ergens te eten. Maar ik vond het wel weer mooi geweest. Jim was nogal dronken, dus ik vond het wel weer eens tijd om terug te gaan naar het hostel. De heren hebben me netjes naar de bushalte gebracht en ik moest beloven om de volgende dag langs te komen bij het Brewhouse.. dat zien we dan wel weer.. In het hostel nog wat gepoold met een aantal gasten, dus dat was ook wel weer gezellig!

De volgende dag heb ik niet veel bijzonders gedaan. Lekker rustig aan, heel het centrum op en neer gelopen, wat winkeltjes in, in het zonnetje gezeten, wat gewandeld naar een meer. Helemaal relaxt! 's Avonds weer de bus gepakt om wat te eten en een biertje te doen, alleen was het helaas wat uitgestorven. Vroeg weer teruggegaan en weer wat gepoold met dezelfde jongens.

De volgende ochtend rond 10 uur uitgecheckt en weer naar Whistler gegaan. Ik had tot half twee de tijd voordat mijn bus naar Vancouver vertrok. Weer niet veel spannends gedaan, een beetje geinternet, naar de bikers gekeken en toen was het alweer zo ver. Jammer, ik voelde me wel thuis hier..

In Vancouver heb ik een paar uurtjes gewacht voordat ik op de bus naar Banff kon stappen. Helaas werd het al snel donker, dus heb ik niet veel van de omgeving gezien. De rit viel uiteindelijk mee, maar slapen is lastig met meerdere stops (ook in de nacht!!!) en een chauffeur die elke stop aankondigd via de micro... Nouja, ineens werd ik wakker en waren we er al! Als een scheet de bus uitgegaan, maar ik was helemaal de weg kwijt haha! Het duurde bijna een uur voordat ik het hostel had gevonden. Later meer!

1. Lizette:
    15 september 2011
    Lieke, volgens mij moet je notitieboekje al bijna vol staan met adressen van al die mensen die je ontmoet. Ik kijk uit naar je volgende blog.
    Lizette
  2. Diane:
    16 september 2011
    Zo te lezen heb je het heel leuk tot nu toe. Je heb al diverse mensen ontmoet en het weer zit ook niet tegen. Toppie !
  3. Annelies:
    17 september 2011
    Hey!

Haha, je maakt wat mee zeg! Het klinkt allemaal fantastisch! Weer heel veel plezier de komende tijd!

x