Nanaimo-Whistler

9 september 2011 - Nanaimo, Canada

Nanaimo was even een tussenstop. Ik wilde eigenlijk vanuit Tofino in 1 ruk door naar Whistler, maar dat bleek niet echt te doen. In Nainamo mn spullen gedropt in een leuk hostel en toen maar eens gaan rondwandelen. De tourist information was al gesloten, daar wilde ik even informeren welke ferry ik moest hebben om de bus te halen. In plaats daarvan ben ik maar wat koffie gaan drinken en raakte in gesprek met twee Nederlanders. Eentje daarvan was bezig op zn IPhone plaatsen te reserveren voor een watervliegtuigje naar Vancouver. Normaal kost dat ongeveer 80 dollar, maar via internet heb je soms tickets voor maar 38 dollar. Dat leek me ook wel wat! Nadat zij de reservering hadden gemaakt mocht ik de telefoon lenen om een reservering te maken voor een ochtendvlucht. Helaas lukte dat niet, maar later in het hostel heb ik alsnog een reservering gemaakt voor de middag. Dat kan ik toch niet laten lopen voor 27 euro! Die avond lekker bij de Thai gegeten en een biertje gedronken.

De volgende ochtend lekker rusitg aan gedaan, mijn vlucht ging pas om 13.30. Ik had dezelfde vlucht als die twee Nederlanders, dus dat was wel weer even gezellig. Vlucht was maar 20 minuten, maar leuk om eens mee te maken! Landen op water doe je niet alle dagen haha! We kwamen ongeveer 14.10 aan in downtown Vancouver, dus ik moest als een speer de skytrain in. Gelukkig wist ik nog waar ik naar toe moest, maar het was toch nog een stuk verder dan ik dacht. Het was hartstikke warm, zware backpack op, dus helemaal bezweet rende ik het station in. Die paar keer dat ik met de skytrain ging had ik geen controle gezien dus ik gokte het erop en rende zo de kaartjesautomaat voorbij. Dat had ik beter niet kunnen doen haha! Net voor de trein waren ze aan het controleren en werd ik doorgestuurd naar een agent.. oeps! Ik stamelde iets dat ik mijn bus van 15.00 moest halen en dat ik helemaal vergeten was een kaartje te kopen door alle stress. Ik moest mijn paspoort laten zien en ik denk door mijn bezwete hoofd dat hij een beetje medelijden met me kreeg. Ik mocht mn backpack bij hem achterlaten en snel een kaartje kopen. Toen ik terug kwam kreeg een jongen wel een boete... lucky me! Snel de trein ingesprongen en om 14.45 kwam ik aan bij het busstation. Net op tijd om de bus van 15.00 te halen. I made it! Drie uur later kwam ik in Whistler aan, tourist information ingelopen en hostel gebeld. Helaas liggen alle hostels een eindje van het centrum af dus moest ik weer de bus in om naar het hostel te gaan. De bussen waren deze dag gratis omdat er een cycle event gaande was. Een race van Vancouver naar Whistler. Ik heb gehoord dat degene die heeft gewonnen het stuk heeft gefietst in iets meer dan 2 uur, dat is sneller dan de rit met de bus! Later op de avond een lift gehad van 2 jongens naar het centrum. Wat gegeten en een paar biertjes gedronken in de Amsterdam Pub. Ach ja....