Tofino

6 september 2011 - Tofino, Canada

Canadezen hebben humor! Toen ik in de bus zat van Victoria naar Tofino zag ik de volgende tekst op een bord bij een kerk in Victoria: "Salvation guaranteed or your sins cheerfully refunded" :-)!!

Half 8 's ochtends vertrokken met de bus en een uurtje of 6 later was ik in Tofino. Een erg mooie rit, vooral het stuk dat je van oost naar west rijdt is prachtig! Bergen, schitterende meren.. jammer dat de bus in één ruk doorreed. Eenmaal aangekomen in Tofino snel mn backpack gepakt en richting het hostel gerend. Ik had geen reservering, dus ik had de route vantevoren al in mn hoofd geprent. 'Whalers on the point" is een erg populair guesthouse en staat bekend als een van de mooiste/beste hostels van Canada. Helaas was de receptie gesloten en moest ik een uur wachten. Tijdens dat uur kwam ik in gesprek met Patrick, een jongen uit Amsterdam. Nadat ik me had aangemeld, alle kamers waren bezet maar ik kon wel in de gameroom slapen, ben ik met Patrick naar Chesterman Beach gereden. Gelukkig had hij een huurauto, want anders had ik minimaal een half uur moeten lopen... Daar een beetje rondgelopen, naar surfers gekeken en foto's gemaakt, wat een prachtig strand... 's Avonds een beetje door Tofino gelopen om wat te eten en daarna was het wachten tot ze de bedden gingen opmaken in de gameroom. Die avond heb ik Jens en Dominic ontmoet, twee jongens uit Duitsland. Patrick en ik kregen een paar biertjes van ze en ze vroegen of we de volgende dag meewilden surfen. Dat leek me wel wat...

De volgende ochtend heb ik een wetsuit, board en schoenen gehuurd bij een surfshop en zijn we weer naar Chesterman Beach gereden. Jens legde kort uit wat ik moest doen en toen zijn we het water ingegaan. BTW, killing om een wetsuit aan te krijgen, eruit komen was nog lastiger... ik voelde me net Catwoman toen ik het aanhad haha! Eenmaal in het water liet Jens zien wat ongeveer de bedoeling was. Dominic zei nog dat als je alleen al met je knieen op het board komt dat dat al cool is. De tweede poging zat ik al met mn knieen op het board, rond mijn vijfde poging ben ik gaan staan en ik bleef gewoon staan. Ik was gewoon aan het surfen!!!! Hoe gaaf is dat!!!! De jongens waren een beetje in shock dat ik zo snel ging haha! Het was onzettend gaaf om te doen, maar wat was het zwaar! Elke keer de golven trotseren, peddelen, op het board klimmen enz... Na een rustpauze opnieuw het water ingegaan maar al heel snel was ik uitgeput. Ik had gewoon geen kracht meer om op het board te komen. Al met al een paar uurtjes in het water geweest, spullen weer opgepakt en teruggereden naar Tofino. 's Avonds met een groepje de supermarkt ingegaan om eten en drank in te slaan voor een bbq bij het hostel. Daar lekker gegeten en daarna met een mannetje of 20 in het donker naar het dichtsbijzijnde strand gelopen om een vuurtje te bouwen. Het was helder weer, de maan verlichtte het strand, je kon de sterren zien... het was geweldig! Iemand anders was al bezig om een vuurtje te bouwen en we werden uitgenodigd erbij te komen zitten. Twee keer naar het water gelopen om lekker in mn eentje naar het water te staren, zo rustgevend! Wat een dag!

Dag 3 besloot ik toch maar om een whalewatching toer te boeken. Ik heb dat in Nieuw-Zeeland al eens gedaan, maar het blijft gaaf natuurlijk. Ik zat net rustig in het zonnetje te genieten van mn koffie en granola toen een jongen van de groep van gisteravond naar me toe kwam. Ze zagen me zitten en vroegen of ik meewilde naar het strand, ze hadden nog een plekje over in de auto. Jammer, als ik de toer niet had geboekt was ik zeker meegegaan. Ach ja, dan maar weer surfen in Bali ;-) ! De whalewatching toer duurde ongeveer 2 1/2 uur. We gingen met een speedboot, dus alleen het varen was al tof! Ik heb 2 grijze walvissen gezien, 1 bultrug en zeeleuwen. Jammer was dat bij de eerst walvis mn accu leeg was van de camera en dat de ander ook leeg was terwijl ik hem had opgeladen.. Achteraf blijkt dat de tweede accu kapot is helaas. Een meisje op de boot slaapt in hetzelfde hostel en ze bood aan om wat foto's op mijn kaart te zetten. 's Avonds wat pool gespeeld in het hostel. Felix, een jongen uit Oostenrijk, vroeg of ik mee wilde eten dus dat was ook weer geregeld! Die avond opnieuw met een groepje naar het strand gegaan. Super relaxt allemaal!

De volgende ochtend kon ik met Patrick meerijden. Hij en Rocco, een jongen uit Amerika, gingen terug naar Victoria en ze wilden mij wel droppen in Nanaimo. Dit was echt heel fijn, want dit scheelde me een busrit van ongeveer 50 dollar! Onderweg vaak gestopt en foto's gemaakt. Een prachtige plek aan het Kennedymeer gevonden om te lunchen, een prima dag!

More next time! :-)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annelies:
    12 september 2011
    Hey! Cool man! Surfbabe ;) Komt vast door al het dansen, dat heeft minstens geholpen want daar heb je ook fatsoenlijk evenwichtsgevoel voor nodig ^^.
    Je ontmoet ook al aardig wat mensen zo te horen. Klinkt allemaal erg gezellig en leuk. Heel veel plezier nog de komende tijd!! Tot je volgende update :)

x
  2. David:
    13 september 2011
    Me gusta!! Ga zo door :)

Cheerios
  3. Janny Baas:
    14 september 2011
    Tjee, jij maakt heel wat mee zeg! Leuk, die ontmoetingen met al die verschillende mensen.
    Groeten en nog een heel plezierige reis verder!