Victoria

3 september 2011 - Victoria, Canada

Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer! Sinds Vancouver heb ik zoveel gedaan en zoveel mensen ontmoet dat ik gewoon geen tijd had om wat te schrijven. Nu heb ik eventjes voordat ik met een watervliegtuigje (!) terug vlieg naar Vancouver, dus daar komt ie dan!

's Ochtends de skytrain gepakt naar het busstation en daar in de bus gestapt richting de ferry. Ik had een bus geboekt die mee de ferry opgaat en die me afzet in Victoria, op Vancouver Island. Dit is wel wat duurder, maar op deze manier hoef ik niet de hele tijd te zeulen met mn backpack en in/uit bussen te stappen. De hele bus zat vol met oudjes dus echt gezellig was het niet haha! Het was alweer een prachtige dag, (sinds ik in Canada ben heb ik alleen nog maar blauwe luchten gezien behalve een bewolkte middag in Vancouver :-) ), dus ik ben lekker buiten gaan zitten op de ferry en genoten van de mooie omgeving. Eenmaal in Victoria aangekomen ben ik richting het 'Ocean' hostel gelopen. Erg leuk hostel! Ik ben een beetje gaan rondlopen in de haven en heb daar een tripje gedaan met een bootje door de haven. Er was ook een ' Classical Boat Festival' gaande, dus ook veel mooie boten gezien. Terug in het hostel ontmoette ik Carina, een meisje uit Montreal, zij sliep in dezelfde kamer. Met haar heb ik wat gegeten in het hostel en daarna zijn we uitgegaan. Dit was voor het eerst dat ik het langer vol hield dan 11 uur haha! Het was erg gezellig en een aantal biertjes later was het tijd om te slapen. Dit was mijn eerste nacht in een dorm en het viel me mee, alleen stonk het een beetje naar zweet in die kamer...

De volgende ochtend moest ik naar een andere kamer omdat ze een fout hadden gemaakt met mijn reservering. Een beetje brakjes met Carina ontbeten bij Tim Hortons, dat is een Canadese koffieketen. Als je daar niet ben geweest dan doe je het niet goed volgens de Canadezen haha! Daarna de bus gepakt naar Willows beach en daar de middag doorgebracht.

De volgende ochtend heb ik mijn busticktet naar Tofino gekocht en daarna met de bus naar Goldstream National Park gereden. Ik moest in Langford overstappen op een andere bus, maar ik had hem schijnbaar net gemist. Een andere chauffeur vertelde me dat ik een uur moest wachten en hij deed de suggestie om maar wat door Walmart te slenteren omdat er verder niet zoveel te doen is. Nouja, heb ik dat ook maar eens gezien. Met iets wat afkeer liep ik naar binnen, maar uiteindelijk stelt het niets voor. Het is eigenlijk net zoiets als die grote supermarkten in Frankrijk waar je alles kan kopen. Toen ik eindelijk bij het park aankwam heb ik een wandeling gemaakt naar een waterval. Mooie wandeling! Bij de waterval raakte ik aan de praat met twee Canadese families die me een lift aanboden naar Langford. Dat scheelde alweer een busritje! Ik moet zeggen dat de Canadezen ontzettend aardige mensen zijn. Iedereen is zo vriendelijk, als ik ergens sta met mn lonely planet of een kaart van de stad, dan komen ze al naar je toegesneld om te vragen of ze je ergens mee kunnen helpen. Het voelt als een warm bad...

Ok, ik heb nog maar een paar minuten so more next time! Ik hoop vandaag in Whistler aan te komen en daar probeer ik mijn blog wat meer te gaan bijhouden!

Liefs vanuit een heerlijk warm Nanaimo!

1. Lizette:
    10 september 2011
    Nou Lieke, je maakt heel wat mee! Van het koude weer heb je nog geen last begrijp ik uit je verslag.
    Veel plezier en tot je volgende blog.

Groetjes Lizette
  2. Annelies:
    11 september 2011
    Hey Lieke!

Klinkt leuk joh! En wees blij dat je niet meer in Nederland bent, schijnbaar regent het daar aan een stuk door. Hier in Engeland valt het wel mee gelukkig ^^. Heel veel plezier verder nog en ik wacht in spanning op je volgende blog!

Groetjes!
  3. Roelie:
    19 september 2011
    Hallo Lieke
    Wat maak je veel mee! Fijn dat er zoveel mensen zijn die je willen helpen. Heel veel plezier nog.
    Groetjes
    Roelie