Vancouver

2 september 2011 - Vancouver, Canada

Zo, dag 3 in Vancouver. Ik vertrek morgen alweer dus bij deze een klein stukje over mijn belevenissen tot nu toe.

Woensdagochtend naar Vancouver gevlogen vanuit Dusseldorf. Vlucht ging erg snel, de stoel naast mij was leeg, dus ik heb half zittend/half liggend nog wat kunnen slapen. Eenmaal aangekomen heb ik de Skytrain naar het centrum gepakt en zowaar in 1x mijn hostel gevonden :-)! Er was een dubbele boeking, dus ik kreeg een kamer voor mezelf, heerlijk! Mn tas gedumpt en snel even het centrum in om wat te eten. Toen ik terugkwam was mn kamer klaar, even fijn gedoucht en weer de stad ingelopen. In de wijk Gastown maar eens een lekker drankje genomen, een honing biertje! Gastown is tot nu toe de leukste wijk van Vancouver dat ik heb gezien. Het is het oudste deel van de stad, mooie panden, leuke winkeltjes. Ik ben al een paar keer terug geweest om wat te eten/drinken. Na het biertje toch nog maar een Cosmo genomen en een beetje tipsy een Mexicaans restaurant ingelopen om nog wat te eten. Ik was om 20.00 uur terug in het hostel en ben als een blok in slaap gevallen. De volgende ochtend om half 9 werd ik wakker!

Dag 2 was de bedoeling om Stanley Park te gaan bekijken, maar tegen de tijd dat ik gegeten had en uit de bieb slofte (gratis internet!!!) was het wat gaan regenen. Toen ben ik maar naar de VVV gelopen om te informeren hoe ik het makkelijkst op Vancouver Island kom. Daar kwam ik erachter dat aanstaand weekend Labour weekend is.. Half Canada is dan vrij tot en met maandag. Snel een internetcafe ingerend om via Skype even te bellen met een hostel in Victoria. Gelukkig hadden ze nog 1 bed beschikbaar.. lucky me! Daarna ben ik terug gegaan naar het hostel om wat te lezen en te slapen, schijnbaar was het nodig! Rond etenstijd weer richting Gastown gelopen en na wat gegeten te hebben ben ik een ierse pub ingegaan. Daar heb ik de avond doorgebracht met witbier en twee ceo's. Aardige gasten! Eentje liet me foto's van zijn familie zien en vroeg of ik maandag mee wilde zeilen. Ook belde hij even met zijn dochter die op Vancouver Island woont, of ze me niet even het eiland wilde laten zien. Hij heeft haar voicemail ingesproken, dus wie weet.. Die andere werd na een tijdje zo dronken dat hij op de bar ging dansen met gevolg dat er allemaal glazen sneuvelden haha! Uiteindelijk hebben ze heel hoffelijk al mijn biertjes betaald en heb ik ze verlaten met de belofte dat ik ze bel als ik weer in Vancouver ben.

Vandaag is gelukkig weer een prachtige dag! Ik heb een fiets gehuurd en ben, met helm en al, heel Stanley Park afgefietst. Prachtige tocht langs het water en af toe even een stukje het park in. Daarna ben ik verder langs het water gaan fietsen om uiteindelijk uit te komen bij het stadium. Daarvandaan ben ik door het centrum weer terug gefietst. Dat was soms wel spannend met al dat verkeer en niet altijd een fietspad! Zometeen ga ik nog even een lekker plekje zoeken in het zonnetje om nog wat te lezen. Morgen trek ik dus weer verder. Jullie horen het wel weer!

Lieve groetjes!

1. Tanja:
    Heey Lieke,

Leuk om zo al je belevenissen te volgen!Ben je helemaal in je uppie??Spannend joh!Maar wel erg gaaf dat je zoiets doet(stiekem een beetje jarloers!!!)Heel veel fun nog daar en ik blijf je in de gaten houden via het net.

Liefs Tanja
  2. Annelies:
    Hey Lieke!!

Gaaf man! Ben heel benieuwd of je ook foto's hebt gemaakt (vast wel, toch?). Misschien vind je het leuk om af en toe foto's uit te wisselen als je tijd en internet hebt? Ik vind het ook prima om als je terug bent een avondje langs te komen ;)
    Ja dat fietsen is een ramp buiten Nederland. Hier niet anders. En heeft de dochter nog teruggebeld? Of heb je toch geen tijd meer? Zo'n rondleiding door een local is natuurlijk het leukst. Zo te zien vermaak je je prima, ben benieuwd naar je volgende verhalen ;)

Groetjes!!
  3. David:
    3 september 2011
    Hey zusterke, tof dat alles goed verloopt en je het naar je zin hebt.. right on!
  4. Ilse:
    Hey Lieke,

Fantastisch om je 1e ervaringen te lezen, echt super dat je helemaal alleen op reis bent!!
    Nou, ik ga je volgen!!

XX je nichtje Ilse
  5. Christi:
    5 september 2011
    Jeee, leuk om te lezen wat je de eerste paar dagen hebt meegemaakt, gedaan! Vind het echt heerlijk om dit soort verhalen/belevenissen te volgen dus hoop dat je heel gauw weer wat schrijft! Geniet ervan, x.
  6. Tony:
    6 september 2011
    hoi Lieke,
    had niet verwacht nu al een berichtje op je blog te vinden!
    Goed om te horen dat je vlucht goed is verlopen en dat je het leuk hebt!
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen!

groetjes Tony
  7. Rianne Ramakers:
    7 september 2011
    Ha Lieke,
    Helaas heb ik je afscheid gemist, maar ik ga je nu op de voet volgen. Ik wens je moed, kracht, wijsheid zoveel als nodig is en daarbij een verrijkend reisplezier!
    Groet,
    Rianne
  8. Lizette:
    9 september 2011
    Hoi Lieke,
    Ik ga je volgen. Uit je verslag begrijp ik dat je je prima vermaakt. Ik zie uit naar je volgende verslag.
    Groetjes, Lizette