Banff

14 september 2011 - Banff, Canada

Helaas kon ik nog niet inchecken in het hostel, dus ben ik half slapend Banff maar weer ingelopen. Eerst koffie gehaald bij Starbucks, daarna langs de tourist info gelopen om te vragen wat leuk is om te doen. Het was nog steeds ochtend dus besloot ik om een wandeling te doen, de 'Tunnel Mountain Trail'. De berg is 1690 meter hoog (Banff ligt op 1384 meter), maar was redelijk makkelijk te doen. Mooie vergezichten op de stad en de Rockies. Daarna was het lunchtijd en heb ik de plaatselijke bieb maar weer eens van binnen bekeken. Ik was alweer redelijk fit, dus heb ik nog maar een wandeling gedaan. Eerst naar Bow Falls, toen meteen door naar de `Hoodoos Trail`. De laatste was een erg mooie hike, alleen voelde ik me niet altijd op mijn gemak. Er leven hier een boel beren en ik kwam niet zoveel mensen tegen. Als veel mensen een route lopen dan heb je niet veel kans om een beer tegen te komen. Toen ik het laatste stuk wilde lopen om daadwerkelijk de Hoodoos (soort rotsen) te zien, hoorde ik geluiden uit het bos komen die ik niet kon thuisbrengen. Meteen omgedraaid en het bos uitgelopen. Helaas was ik niet in de buurt van het centrum,dus moest ik eerst nog een lang stuk langs de weg lopen. Maar dat mocht de pret niet drukken, wat een sportieve dag :-)! Die avond heb ik mezelf getrakteerd op kaasfondue, erg lekker! Voor het eerst sinds ik hier ben heb ik een lange broek, fleece en jas nodig. Als de zon achter de wolken verdwijnt koelt het erg snel af. Maar dat is natuurlijk ook niet raar, als je in de Rockies zit!

Vannacht sliep ik met 7 mannen op een kamer. Over het algemeen slaap ik in female dorms en dat is wel wat rustiger! Geen last van snurken enzo, het nadeel is wel dat de badkamer en douches heel lang bezet zijn :). Anyway, vroeg opgestaan en pannenkoeken gebakken. De bus gepakt naar Sulpher Mountain en daar de summitwalk gedaan. Ik ben begonnen op 1560 meter en geeindigd op 2281 meter. Er stond zo`n 2 uur voor, maar zoals altijd wil ik het dan sneller doen en dat is gelukt! Binnen anderhalf uur stond ik boven. I like! Het was wel een pittige wandeling, maar zeer de moeite waard. Boven op de berg was het uiteraard prachtig! Ik ben met de gondola teruggegaan. Eigenlijk moest ik een kaartje kopen voor 15 dollar, maar dat heb ik niet gedaan hihi.. Het meisje van de tourist info vertelde dat ze eigenlijk nooit controleren en dat hoef je mij niet twee keer te vertellen ;).  Terug in het stadje een tijdje met Hannah geskypt en toen maar eens gaan lunchen. Daarna op zoek gegaan naar een winkel waar ze kabeltjes verkopen voor fotocamera`s. In plaats daarvan kwam ik naar buiten met een Notebook! Nu kan ik overal waar wifi is gratis internetten en mijn foto`s op mn Notebook zetten! Ik ben er helemaal blij mee! En het kostte maar 200 dollar. Ik heb tot nu toe al best veel geld uitgegeven om te kunnen internetten, dus ik denk dat die 200 dollar een prima investering is! Helemaal blij terug naar het hostel gegaan om met mijn nieuwe speeltje te spelen. Toen ik later naar buiten keek had het geregend, dat is voor het eerst sinds ik ben aangekomen in Canada. Not bad!

1. ria van bemmel:
    Hoi Lieke,
    Geweldig dat je het zo naar je zin hebt.
    Mooie foto's hoor.
    Kijk uit naar je volgende verhaal.
    heel veel plezier nog.
    groetjes ria
  2. David:
    18 september 2011
    Een eigen notebook :) Idd geen slecht idee!

Nu hoef ik zeker je ouwe laptop niet meer op te lappen? Leuke pics btw.

Greetz!
  3. Annelies:
    Hey!

Lekker sportief bezig inderdaad! En hier begint het ook af te koelen. Succes met je notebook en weer heel veel plezier de komende dagen!

x
  4. Janny Baas:
    Hoi Lieke,

Leuk om jouw belevenissen te lezen!
    En wat een mooie foto's!
    Ik wens je nog heel veel plezier en ben al benieuwd naar je volgende blog...
    groetjes,

Janny.
  5. Ilse:
    19 september 2011
    Hey Lieke,

Wat een prachtige foto's!! En wat spannend dat verhaal met de beren! Haha...eng man!! Nou, heerlijk om jouw avonturen te lezen. Ik wacht je volgende bericht met smart af!!

Liefs Ilse (je nichie)
  6. Tony:
    19 september 2011
    hoi Lieke,
    Ach,ik ben zelf een weekendje naar Ameland geweest, vond ik ook leuk, maar als ik jouw verhalen lees.....wow geweldig Lieke, dit is wat je wilt!!!!!!!
    Blijf schrijven,het is leuk om te horen en te zien..jammer dat je die beer niet op de foto hebt....

groetjes Tony