Ubud

8 december 2011 - Ubud, Indonesië

Wat is het leuk hier! Ubud is een heerlijk rustig stadje vol met leuke homestays, winkels, galeries, restaurants en bars. Een klein stukje de stad uit en je staat tussen de rijstvelden... De ochtend begon ook goed. We kregen net een heerlijk ontbijtje met koffie, vers fruit en een pannenkoek. Ook staat er een passievruchtboom bij onze kamer, waar we zelf de vruchten uit mogen slaan met een stok (en opeten :-)), kan het nog beter?? Fiets gehuurd en richting Monkey Forrest gefietst. Daar een tijdje rondgewandeld, de iets minder agressieve apen op de foto gezet, de tempel en crematieplaats bekeken en weer verder! Het plan was om nog een wandeling te doen van ongeveer 3 uur, maar het was al te laat hiervoor. In plaats daarvan zijn Armanda en ik nog even richting de rijstvelden gefietst. Na een snelle goedkope maaltijd zijn we die avond naar een traditionel dansvoorstelling geweest. De setting was prachtig, een mooi versierde tempel in Ubud Palace. Het dansen was ook erg mooi om naar te kijken, zo gracieus! Die avond nog even een bar ingeweest met livemuziek en later naar Shisha Lounge, een behoorlijke fancy bar waar je heerlijk kon loungen onder het genot van een shisha.

Denice en Sophie zijn vandaag vertrokken richting Padangbai om een duikcursus te doen. Armanda en ik zijn verhuist naar Donald Homestay, voor ons tweeen een goedkopere optie en recht tegenover onze oude plek, dus we zitten nog steeds in het leuke straatje! Armanda ging shoppen en mijn intentie was om mijn blog weer bij te werken. Dat is niet helemaal gelukt want ik ben lang op zoek geweest naar een koffietentje dat ik eerder had gezien maar niet meer kon vinden, eigenwijs dat ik ben! Een ander leuk plekje gevonden met heerlijke koffie en toch iets kunnen doen aan mijn blog. Half 3 hadden we weer afgesproken om de wandeling te gaan doen. De wandeling was leuk, maar slecht aangegeven. Ook was het onzettend warm en geen wolkje aan de lucht. De wandeling ging langs rijstvelden, galeries en kleine dorpjes rond Ubud, erg leuk! Na een snelle douche zijn we naar de massagesalon van onze homestay gegaan. Daar een heerlijke massage gehad van een uur, toen een groene thee scrub met yoghurt rub, en daarna relaxen in een groene theebad, lovely! Na al dit fijns kreeg ik nog een pedicure en werden mijn nagels weer mooi knalroze geverfd. Ondertussen was het al 10 uur 's avonds, snel even een lichte maaltijd genomen en toen sloten de oogjes wel!

Vandaag was het Armanda's beurt om te vertrekken dus bleef ik in mijn eentje over. Niet veel gedaan die dag, nog een keertje de leuke straatjes afgewandeld, de markt bezocht, bloggen en veel koffie! Die avond heb ik me getrakteerd op een enorme dure pizza (wel 5 euro!!!) maar het was het waard, de beste pizza tot nu toe in Azie! Zaterdagavond is salsaavond in Ubud, dus ik was er helemaal klaar voor! Maar helaas ben ik alweer snipverkouden en moet ik om de minuut mijn neus snuiten, niet echt handig als je wilt dansen...Ik ben dus niet zolang gebleven als ik wilde, maar de livebands alleen waren al de moeite waard. Wat is salsamuziek toch lekker! Morgenochtend ga ik met de bus naar Sanur waarvandaan ik een boot pak naar het eilandje Lembongan. Daar ga ik me helemaal kapot relaxen, to be continued!

1. Rob:
    13 december 2011
    Hoi meisje , nou ben jij verkouden hier houdt het ook niet op , kom er niet van af ! Pokke weer hier ,
    Leuk verhaal en foto,s , blijf je volkgen !
    Liefs je pa , rob
  2. Anneke & Sicco:
    14 december 2011
    Hoi Lieke,
    Zo, ga je met de waterpijp je ooit/nog? pijprokende pa achterna?
    Dank voor alle up-to-date berichtjes, leuk om te lezen. Veel plezier verder!
    Groetjes, Sicco