Sihanoukville

5 november 2011 - Sihanoukville, Cambodja

Sihanoukville: (vieze) stranden, partytown, prachtige eilandjes, enorm leuk guesthouse, pedicures op het strand, oude bekenden weer tegen komen enz enz! Wat een feest!!! Maar laten we bij het begin beginnen:

Mijn hemel, waarom moet de bus altijd zo vroeg vertrekken?? Half 7 werd ik opgehaald bij mijn hotel in Battambang en gedropt bij het busstation. Daar kwam ik Andy en Jay weer tegen. Jay, een Nederlander, was weer zijn eigen chagerijnige zelf, dacht ik, maar hij bleek enorm ziek te zijn. Tyfus, had geen prik gehaald de sukkel. Gelukkig voor hem was hij er op tijd bij, het kan dodelijk zijn.. Anyway, op weg naar Phnom Penh voor het eerste deel van de reis. Zo'n 6 uur later waren we er, mijn tas achter laten leggen, en geluncht op de markt bij een klein tentje. Dat is toch altijd weer een belevenis.. Een uurtje later weer de bus in op weg naar Sihanoukville. Een bungalowtje gevonden bij guesthouse the Big Easy, wat gegeten en dergelijke en niet laat mijn bed ingegaan, ik was kapot na een hele dag bussen.

De volgende dag ben ik het dichtsbijzijnde strand maar eens gaan bekijken, Serendipity beach. Het was bewolkt, dus een goeie dag om te beginnen met bruin worden dacht ik zo. Ik was mijn zonnebrandcreme vergeten, maar ik dacht dat ik wel veilig was. Niet dus, enorm verbrand! Voordat ik dat door had heb ik lekker op het strand gelegen, wat gezwommen, mijn benen laten epileren d.m.v. touwtjes, pedicure genomen, met het meisje naast me gekletst (ze herkende me van het tuben in Laos, zuidoost azie is klein :-)), kortom, een fijn dagje strand! 's Avonds aan de praat geraakt met Tim, hij werkt bij een van de bars aan het strand. Samen met hem en Matt, hij werkt bij mijn guesthouse, uitgegaan en nog meer mensen ontmoet die hier allemaal werken. Een leuk clubje, voornamelijk engelsen, die enorm kunnen feesten. Ik heb zo'n idee dat ik me wel ga vermaken hier!

Een beetje brak opgestaan en na het ontbijt met de moto naar Otres Beach gereden. Otres schijnt het mooiste strand te zijn hier, het water is ook niet zo vervuild als bij de rest van de stranden hier. Schijnaar was ik te vroeg, want er was niemand! Maar weer een moto terug gepakt naar Serendipity en daar een uurtje gelegen. Daar kwam ik Matt en Jazzer weer tegen uit Siem Reap, leuk! Tegen de avond kreeg ik enorme jeuk en uitslag, waarschijnlijk hitte-uitslag. Snel naar de plaatselijke apotheek gegaan en pilletjes en zalf gekocht die gelukkig goed hielpen, wat het ook is... Daarna heerlijk relaxt een biertje op het strand gedronken en later gaan poolen met Matt. Uiteindelijk weer in dezelfde strandtent terecht gekomen als gister, weer erg gezellig maar weer erg laat.. Toen ik eenmaal terug was bij mijn bungalow kwam ik erachter dat ik de sleutel kwijt was van mijn extra slot. Ik kon mijn bungalow dus niet in! Het was ondertussen een uurtje of 4, half 5 en ik raakte een beetje in paniek. Gelukkig kwam Matt er net aangelopen en heeft me geholpen de deur open te krijgen, al moest hij de deur bijna intrappen! Ik heb er gelukkig geen problemen mee gekregen haha!

Morgen ga ik maar eens naar 1 van de eilanden, Koh Rong, om een beetje bij te komen van deze partytoestanden! :-)

1. Janny Baas:
    15 november 2011
    Hoi Lieke,
    Leuk dat je iedereen zo op de hoogte houdt van je belevenissen! Je hebt al heel wat meegemaakt zeg!
    Knap om zo alleen te reizen, zou ik niet kunnen...
    Fijne reis verder en groetjes!
    Janny.
  2. David:
    17 november 2011
    Party hardy!! :)
  3. Ilse:
    18 november 2011
    Hey Lieke,

Het ziet er allemaal prachtig uit zeg, wat heerlijk om te lezen wat je allemaal beleeft. Het contrast is erg groot als ik zo uit mijn raam mijn wintertuin inkijk :)
    Haha, o ja, met de baby is alles goed, 20 weken echo gehad en het is een meisje!! Eind maart ben ik uitgerekend. Mijn belevenissen beperken zich tot het bankhangen, gaap!! Haha, veel plezier nog!!

XX Ilse