Siem Reap en de Angkor tempels, part 1

30 oktober 2011 - Siem Reap, Cambodja

Begin van de middag kwam ik aan in Siem Reap, de tuctucdriver kon het guesthouse niet vinden dat ik had gezien op internet dus bracht hij me naar Garden Village. Wat een leuk guesthouse was dat! Mijn kamer was niet echt schoon, maar de rest was super! Veel leuke mensen, gezellige bar met pool en een sunsetroof. Ik kwam meteen alweer bekenden tegen, altijd gezellig. Die avond in het guesthouse gebleven, de bedoeling was om het stadje in te gaan, maar het was er veel te gezellig. De hele avond pool gespeeld en biertjes gedronken a 50 dollarcent. Echt absurd, een cola is 2x zo duur als een biertje.. Wat ook grappig is dat je in cambodia met twee valuta kan betalen, riel en dollars. Als je geld uit de ATM haalt krijg je altijd dollars, vaag! Als je met dollars betaalt krijg je meestal je wisselgeld terug in riel, dat was best wennen in het begin!

De volgende ochtend raakte ik in gesprek met Slavica, zij was op zoek naar iemand die met haar een tuctuc wilde delen naar de Angkor tempels. Or, een israelische, wilde ook wel mee dus zijn we met zn drieen naar de tempels gegaan. De meeste belangrijke tempels staan op een gebied van ongeveer 12 bij 8 km. We besloten eerst naar Banteay Kdei te gaan, een boeddhistische tempel. Dat was al prachtig! De combinatie van de tempels, de jungle, de vogelgeluiden.. magisch! Next stop, Ta Prohm. Hier zijn opnames gemaakt voor de film Tomb Raider. Prachtig, prachtig, prachtig! De jungle heeft dit complex zo'n beetje verzwolgen, erg mooi! Alleen jammer dat heel veel was afgesloten voor renovatie. Or en ik zijn daarna naar de Bayon in Angkor Thom gegaan. Alweer gaaf! Deze tempel heeft 216 enorme gezichten van Avalokiteshvara. Daarna zijn we naar Agkor Wat geraced, waar we de zonsondergang wilden zien. Daar kwamen we Slavica weer tegen, samen met duizenden andere toeristen... De eerste indruk was een beetje teleurstellend, Angkor Wat is de meest bekende tempel dus mijn verwachtingen waren hoog gespannen. De buitenkant is niet echt mooi te noemen. Eenmaal binnen was het meeste al gesloten dus zijn we maar weer naar buiten gelopen voor de zonsondergang. Die was helaas ook niet echt spectaculair. De zon gaat tegenover de tempel onder, de zonsopgang is denk ik mooier. In de file van tuctucs terug naar Siem Reap, wat gegeten met Or, gepoold en uitgegaan in Pubstreet. Wat een goeie dag!! Ik kan niet wachten weer richting de tempels te gaan!

1. David:
    7 november 2011
    Leuk om weer iets te lezen zus! Ik las volgens mij vd week dat er nieuwe (erg grote) boeddha beelden waren opgegraven in Ankor, misschien kun je die al bekijken..

Veel plezier nog, groetjes
  2. Rob:
    8 november 2011
    Dag schat,wat een belevenissen weer!Dit heef jou interesse he ? geniet er van dan doe ik dat met je , liefs Rob
  3. Chris:
    8 november 2011
    Mooi dat je aan het genieten bent. Je hebt een goede keus gemaakt. Bij CODA is het een en al drama vanwege de vele mensen (45) die weg moeten. Reken maar dat we jaloers op je zijn!
  4. Lieke:
    10 november 2011
    He Chris! Is het al bekend wie er weg moeten? Ik heb begrepen dat dinsdag een personeelsbijeenkomst is geweest? Ik heb zeker geen spijt van mijn beslissing, reizen is het mooiste wat je kan doen! Groeten aan iedereen daar en sterkte!