Phnom Penh

18 november 2011 - Phnom Penh, Cambodja

Een saaie busrit later was ik weer terug in Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. Deze keer wilde ik iets dichter bij de rivier slapen, wat lukte voor niet teveel geld. Wel kakkerlakken in mn bed en in de badkamer argh! Bij de receptie kwam ik Johanna tegen, een zweeds meisje, die vroeg of ik de volgende dag naar de Killing Fields ging. Toevallig was dat ook mijn plan, dus besloten we een tuctuc te delen. Nog toevalliger is dat we zondag dezelfde vlucht hebben naar Kuala Lumpur, dus kunnen we weer een tuctuc delen. Dat scheelt weer centjes en dat is altijd fijn! De rest van de dag een beetje rondgewandeld en wat geluncht. Ik wilde eigenlijk wat shoppen, maar ik kon niet echt leuke winkeltjes vinden. 's Avonds heb ik gegeten bij Friends, een Jamie Oliver-achtig project waar straatkinderen een vak wordt geleerd. Jammer alleen dat meteen de prijs 2x zo duur is, maar ach, ik heb lekker gegeten en je moet wat over hebben voor een goed doel toch?

Vroeg opgestaan, omdat Johanna en Sun, een Koreaanse, vroeg naar de Killing Fields wilden. Het werd iets later omdat Sun zich had verslapen, maar rond 8 uur zaten we in de tuctuc. De entree bij de Killing Fields is inclusief audiotour, daar ben ik altijd wel gek mee. De plek is eigenlijk heel mooi en sereen, raar idee dat nog maar 30 jaar geleden hier zoveel mensen zijn vermoord! Uiteindelijk zijn we hier zo'n 2 uur geweest, het was erg indrukwekkend. Zeker de plekken waar de massagraven zijn gevonden. Er liggen nog steeds kledingstukken, botten en tanden. Als je niet oppast trap je erop zonder dat je het doorhebt! Hierna zijn we naar de Russian Market gegaan om wat te shoppen. Wat geluncht met Johanna en door de stromende regen terug gelopen naar het guesthouse. 's Avonds met z'n drieeen een pizza gegeten en toen was het alweer bedtijd! Morgen ga ik alweer naar Indonesie, wat gaat de tijd toch snel!

1. David:
    21 november 2011
    Yozus, hoppa weer een bezocht land in the pocket! ;) Veel plezier in Indonesië he, groeten David
  2. Anna:
    24 november 2011
    Ha Lieke,

Ik loop hopeloos achter, tja nu moet ik wel een avond plannen om alles te lezen en je foto's te bekijken. Dan zal ik een toepasselijke reactie achterlaten, want ik weet nu helemaal niet wat je allemaal hebt meegemaakt....!

Groetjes
    Anna
  3. Anneke & Sicco:
    25 november 2011
    Hoi Lieke,

Ik heb deze 2 dagen een fikse inhaalslag gemaakt door echt al je berichten te lezen. Leest trouwens lekker, je hebt 'een goeie poot'. En al je foto's (met diashow, lekker makkelijk :)) heb ik ook bekeken. Ik liep dus hopeloos achter, maar ben nu weer helemaal bij. En nu heb ik me hoogstpersoonlijk aangemeld, jaja. Zo krijg ik nu alles uit de 1e hand, top.
    Wat heb jij intussen al veel meegemaakt! Je geniet met volle teugen! Dank je voor zoveel mooie foto’s, veel prachtige natuur.
    Ook verder veel plezier!

Groetjes,