Kampot en Sihanoukville ( alweer :-) )

14 november 2011 - Kâmpôt, Cambodja

Eindelijk weer eens een minivan! Dus een comfortabele 2 uur van Sihanoukville naar Kampot. De middag een beetje rondgelopen in het stadje. De rivierkant is het meest interessant, leuke restaurantjes enzo. Voor de rest is het niet zo heel boeiend. Eigenlijk geldt dit voor alle stadjes hier, als het aan de rivier ligt moet je daar zijn. De rest van de stad is vaak een stinkende bende, helaas.. 's Avonds ook wat gegeten bij de rivier en door donkere straten teruggelopen naar het guesthouse, dat was niet echt prettig!

Vandaag ga ik weer wat ondernemen! Ik wilde een tourtje doen naar de countryside, waar ook de badplaats Kep wordt aangedaan, peperplantage bezoeken en met de boot naar Rabbit Island. Helaas waren hier geen gegadigden voor dus heb ik een tourtje naar Bokor National Park geboekt. Het was een uurtje rijden de berg op en daar hebben we een aantal oude gebouwen bekeken, the black palace, Bokor palace en een katholieke kerk. Helaas is het boven op de berg een groot bouwcomplex. Er worden twee mega grote hotels gebouwd, een dam, casino, een nepvulkaan... Ik vraag me af of toeristen hier wel willen verblijven, maar ja.. Ook hebben ze bijna al het bos hiervoor gekapt dus het ziet er niet echt mooi uit hier. Ik dacht dat we gingen wandelen door de jungle naar een waterval, maar omdat ze bijna al het bos hebben gekapt en er nu een weg ligt gingen we met het busje. Daar wat geluncht en toen gingen we alweer terug naar Kampot. We waren daar om 2 uur en we kregen te horen dat de sunsetcruise, inbegrepen in de tour, pas om 4 uur vertrekt.. Dus ben ik maar even teruggegaan naar het guesthouse. De cruise was best leuk. Hoe verder we van Kampot waren, hoe mooier de natuur werd, onder andere mangrove bossen en bergen op de achtergrond. Al met al viel de tour nogal tegenIk heb de zonsondergang bekeken onder het genot van een capppuchino en besloot terug te gaan naar Sihanoukville. Ik wil hier niet langer blijven en het plan was eigenlijk om naar Kep te gaan, een iets chiquere badplaats. Maar ik hoorde dat het niet echt interessant is, dus ga ik liever terug naar iets waar ik weet waar het wel leuk is: Sihanoukville!

's Ochtends weer voor 2 uur de bus in en daar was ik weer! Weer naar the Big Easy, waar ik meteen Matt, JJ, Katie, Johnny en Olivia tegen kwam. Eind van ochtend zijn we naar Sokha beach gegaan, eindelijk eens een mooi stukje strand hier! Later met Katie geluncht. De rest van de middag alleen doorgebracht, omdat mensen of moesten werken of ze een dutje nodig hadden i.v.m. alweer teveel alcohol de avond ervoor. Tegen zonsondergang met Alex een biertje gedronken in de schommel bij Session's, mijn favoriete plekje hier! Later op de avond nog wat uitgegaan in Monkey's en JJ's, same old same old haha!

De laatste dag hier heb ik aan het strand doorgebracht, lekker met een boekje en mijn muziek. Rond 5en voor het laatst in de schommel gezeten, onder het genot van een biertje nog een keer genoten van de zonsondergang. Ik ga die schommel missen haha! 's Avonds nog een keertje de bbq aan het strand geprobeerd en voor het laatst naar JJ's gegaan. Ik had niet zo'n zin om naar bed te gaan, ik heb zo'n leuke tijd gehad hier! Ik wil helemaal niet weg haha!