Mijn laatste dagen op reis........

5 januari 2012 - Kuta, Indonesië

En voor je het weet is het zover, je gooit je backpack in een hoek en je weet de volgende keer dat je hem inpakt dat je naar huis gaat.. Raar gevoel, ik ben ondertussen zo gewend aan dit leven dat ik me nog niet kan voorstellen dat ik over een paar dagen weer in Zutphen zit.

Goed, ik ben voor de derde keer in Kuta en ik blijf hier totdat mijn vlucht vertrekt. Al is het niet de meest mooie plek in Bali, er is hier wel altijd wat te beleven en daarom heb ik besloten om mijn laatste dagen hier door te brengen.

Maar tegen de tijd dat ik in Kuta aankwam was het alweer avond, wat een dag! Eerst heb ik in Lombok meer dan 2 uur op de boot naar Bali moeten wachten. Eenmaal aangekomen in Padangbai duurde het maken van mijn scuba certificatie langer dan gedacht, waardoor ik mijn gratis transfer naar Sanur misliep. Na ruzie gemaakt te hebben met de mensen van de bootmaatschappij werd ik afgescheept met wat geld om zelf vervoer naar Sanur te regelen. Uiteindelijk kon ik meerijden met een nederlandse duikinstructeur die in Sanur woont, dat was fijn! Hij heeft me bij immigratie gedropt waar ik supersnel mijn paspoort weer terug had met vernieuwde visum. Vanuit daar ben ik met een taxi naar Endang gegaan om mijn spullen op te pikken en meteen door naar Kuta. En toen was de dag alweer voorbij! Voor het eerst in meer dan 2 weken eindelijk weer eens een warme douche gehad (heerlijk!!!!), met Maaike gegeten en nog wat gedronken in Surfer Bar. Fijn om weer leuk gezelschap te hebben!

De rest van de dagen heb ik voornamelijk alleen doorgebracht. Sinds twee dagen regent het nonstop en dat is wel een beetje deprimerend. Nog een beetje bijbruinen voordat ik weer in Nederland ben kan ik dus vergeten. Overdag loop ik met mijn poncho heen en weer tussen de vele winkeltjes en restaurantjes. ‘s Avonds ga ik de kroeg in, wat de ene avond gezellig is en de andere avond saai. Gisteravond kwam ik Mariska weer tegen die ik heb leren kennen op de Gilis en gezellig met haar en de mensen met wie ze was de avond doorgebracht. Vandaag zouden we met zn allen gaan surfen, maar het slechte weer gooide roet in het eten. Dan maar een pedicure! Vanavond voor de laatste keer het uitgaansleven in en hopen dat ik weer wat gezellige mensen tegen het lijf loop. Morgen is mijn laatste dag, de weersvoorspelling geeft niets dan ellende dus ik moet maar eens bedenken wat ik ga doen. Mijn vlucht vertrekt pas om 21.30, dus ik heb de hele dag nog. Maar...... ik houd de moed erin! Ik heb een ontzettend leuke tijd achter de rug en hoop Indonesie te verlaten met een grote glimlach op mijn gezicht. Iedereen bedankt voor de vele leuke berichtjes op mijn blog en tot snel!

1. Tony:
    hoi Lieke,
    misschien lees je dit nog voor je vertrekt:
    een hele goeie reis terug!
    en hoop dat je binnenkort even langskomt op ons biebje!
    groetjes van Tony
  2. Marianne:
    9 januari 2012
    Hoi Lieke, ja helaas zijn alle dingen in het leven eindig, dus ook de geweldige reis die je hebt gemaakt. Herinneringen blijven en maken voor altijd deel uit van je pakketje levenservaring. Een hele goede terugreis en naar ik hoop gauw tot ziens/horens/schrijfs.
    groetjes,
    Marianne
  3. Lizette:
    Hoi Lieke,
    Ik hoop dat je nog een mooie laatste dag op Bali hebt gehad. Het zal inderdaad wel weer wennen zijn in ons kikkerlandje. Ik wens je een goede terugreis en tot gauw.
    Groetjes, Lizette
  4. David:
    9 januari 2012
    Yo zus, je hebt een mooie tijd gehad denk ik! Jij nog bedankt voor de leuke verhalen op je blog en de mooie foto's :)

Cheerios en geniet er nog ff van!

David
  5. Anke:
    9 januari 2012
    Men wat heb ik genoten van je blog!!!!
    Heerlijk hè Azië!!!
    Men zou zo weer 4 maanden willen.
    Nou goede terug reis en misschien zie ik je nog eens een keer in Zutphen.
    (hoop voor jou niet bij Arcus)
    Anke
  6. Mariska:
    10 januari 2012
    Hi Lieke,
    Goeie reis terug en hoop dat je nog een laatste topavond hebt gehad:-)
    Thnx in ieder geval voor de gezelligheid...
    Maris
  7. Rob:
    11 januari 2012
    Hoi schatje ,sorry beetje laat , maar ben de laadste dagen zo druk geweeest in huis , wil het zo ver mogelijhk klaar hebben als je vandaag thuiskomt , zie er naar uit !
    Kom je straks van het5 station ophalen met de " ente " ,tot st5raks , Rob