Luang Prabang

3 oktober 2011 - Luang Prabang, Laos

Wat is dit een leuk stadje! Ik ben uiteindelijk 5 dagen gebleven, ook om wat bij te komen van al gevlieg en lange busritten, maar ook omdat het gewoon zo leuk is hier! Dag twee in Luang Prabang heb ik het lekker rustig aan gedaan, een paar uur ontbeten in Saffron cafe, met lekkere koffie en veel fruit! Ondertussen ook maar eens mijn blog bijgewerkt en af en toe een blik geworpen op de Mehkong rivier. Daarna het stadje eens gaan verkennen. De heuvel beklommen midden in het stadje, om Wat Tham Phu Si te bekijken. De tempel was niet echt speciaal, maar de uitzichten wel! Ik denk dat ik maar eens terug moet om de zonsondergang te beDaaijken! 's Avonds met Linda de avondmarkt overgelopen en gegeten op de foodmarket. Je betaalt 1 euro aan een kraampje en dan mag je zo vaak opscheppen als je wilt, I like! Veel noodles, rijst, groenten, loempia`s, fruit.. Voor vlees of vis betaal je een euro extra. Ik ben er gek mee! Daarna een paar biertjes gedronken in Utopia, een erg leuke loungebar. Richting het guesthouse kwamen we langs een poolbar. Daar eerst gepoold met een aantal toeristen, daarna tegen een vrouwelijke local. Iedereen was een beetje bang van haar, maar ik wilde wel tegen haar spelen. Was uiteindelijk erg leuk, alle toeristen moedigden me aan en ik heb gewonnen! Uiteindelijk was ze heel aardig haha!

De volgende ochtend besloten Linda en ik een tuc tuc te pakken naar de waterval, Tat Kuang Si. Met hoe meer mensen hoe goedkoper het is, dus ging ik mensen charteren in het restaurantje waar we ontbeten. Een meisje uit Amerika en een jongen uit Zuid-Afrika wilden wel mee, dus dat was geregeld! Een uur later afgesproken en de amerikaanse had nog een israelier gevonden, dus met z`n 5en op pad gegaan. De rit van een uur was weer een mooie! Eenmaal bij de waterval aangekomen liepen we eers langs een berenreservaat, heb ik toch nog beren gezien op mijn reis haha! Onderaan de waterval eerst gezwommen, daarna naar boven gelopen om de grote waterval te zien! En wat een verrassing, het was geweldig! Misschien wel de mooiste waterval die ik ooit heb gezien! De rit terug was ook weer erg leuk, veel kinderen op de fiets en lopend vanuit school, mooie kodakmomentjes alleen was mijn batterij weer leeg.. `s Avonds afgesproken met dezelfde mensen en samen gegeten bij de foodmarket, alweer voor een euro.. I love it! Daarna weer naar Utopia gegaan en weer op tijd terug in het guesthouse omdat alles hier sluit om 23.00 uur, jammer!

De volgende dag weer lekker in mijn eentje ontbeten en later afgesproken met Linda en Amber, de amerikaanse. Vandaag maar eens alle tempels afgelopen en het museum ingegaan. Dat was het eigenlijk wel... `s Avonds met zn drieen gegeten bij Utopia en weer op tijd mijn bed in, morgen pakken Linda en ik de bus naar Vang Vieng!

1. Tony:
    6 oktober 2011
    hoi Lieke, effe heel kort:
    geweldige verhalen en mooie foto's!
    Super dat je het zo naar je zin hebt!
    Binnenkort wat uitgebreider nieuws via ander kanaal!
    groetjes van Tony
  2. Janny Baas:
    6 oktober 2011
    Hoi Lieke,

Wat een geweldige reis! Schitterende foto's ook.
    Leuk om je zo te volgen.
    Veel plezier verder en kijk al weer uit naar je volgende verhalen!
    groetjes,
    Janny.
  3. Marianne:
    7 oktober 2011
    Hoi Lieke, wat een prachtig land en wat valt er veel te zien! Geweldig dat je dit allemaal met ons deelt! Daar is reizen met Erica Terpstra(momenteel op tv) kinderspel bij, hoewel ook heel leuk!
    groetjes uit de Maten (of all places....)