Gili Trawangan

23 december 2011 - Gili Travangan, Indonesië

11 dagen in Gili Trawangan... Gili Trawangan is een van de drie tropische Gili eilanden die bij Lombok horen. Geen auto’s of scooters, alleen een boel fietsen, paard en wagens, katten met korte staarten i.v.m. inteelt, zelfs geen honden! Gili T heeft witte zandstranden met prachtig azuurblauw water, enorm veel accomodatie en restaurants/barretjes. Wat kan je er doen: aan het strand hangen, snorkelen, duiken, filmpje kijken, fietsje huren en in 40 minuten het eiland rondfietsen en een massage nemen. Dit alles heb ik verdeeld over 11 dagen, behalve het duiken dan, en ik kan je vertellen, je word er moe van!

De eerste paar dagen heb ik opgetrokken met een paar meiden, Maaike en Klara kende ik nog van Padangbai, Julia, Anouk en Marieke leerde ik daar kennen. We deden niet veel anders dan overdag op het strand liggen, een keer zonsondergang bekijken bij sunsetbar, goedkope cocktails drinken tijdens sunset/happy hour, samen wat eten ‘s avonds en daarna uitgaan. We verdeelden de avonden over Sama Sama bar, Rudy’s of de Ierse pub. De Ierse pub was onze favoriet, waar we elke avond in ieder geval wel een drankje deden. Ondertussen kwam Kerst ook nog voorbij en kerstavond was een groot feest. Eerste kerstdag was een gewone dag en de avond was ook rustig. Daarna was het weer gewoon normaal. Vaag hoor, kerst met 35 graden, ik had totaal geen kerstgevoel, het is compleet aan me voorbij gegaan dit jaar.

Tweede kerstdag vertrokken de meeste meiden weer en besloot ik maar eens wat te gaan doen. Het werd een snorkeltripje. Mijn oren zitten nog steeds dicht, dus ik kan niet duiken. We gingen naar drie verschillende plekken om te snorkelen. De eerste was bij het eiland, de tweede bij Gili Meno en de derde bij Gili Air. Veel mooie vissen gezien, alleen was het koraal niet zo mooi als in Padangbai. Maar ik heb weer eens wat ondernomen!

De rest van de dagen relaxt doorgebracht aan het strand of als het regende ging ik ergens een boekje lezen of wat internetten. Ik moest 30 december weg uit mijn homestay, dus heb ik lekker eens iets duurs uitgekozen voor de laatste 3 nachten. Mijn duurste accomodatie tot nu! Samen met een Canadees nog een keer naar sunsetbar gegaan om de laatste zonsondergang van 2011 te bekijken, mooi! Oudjaar samen met Marieke en een andere Nederlandse doorgebracht. Helaas werd het niet zo’n feestje. Tegen twaalven werd er wat vuurwerk afgestoken en toen zijn we maar wat gaan rondlopen. Het hele eiland is vol met Indonesiers die helemaal uit hun dak gingen. Volgens mij vonden de toeristen het niet zo leuk, want ze waren nergens te bekennen. De mannen waren echt verschrikkelijk, ze waren allemaal super handtastelijk, echt heel erg! De sfeer was ook niet leuk, dus ben ik maar op tijd gaan slapen. Gelukkig nieuwjaar...

Nieuwjaarsdag was alleen maar regen, daar gaat mijn laatste dagje strand. ‘s Avonds werd het gelukkig weer droog. Met Marieke nog een afscheidsdrankje gedaan, maar het was zo rustig dat ik weer op tijd in bed lag. Jammer, ik denk dat ik gewoon te lang op dit eiland ben gebleven. Morgen ga ik een paar dagen naar Lombok. Ik heb er zin in, eindelijk weer eens wat actie!

1. David:
    3 januari 2012
    Nog een gelukkig 2012 gewenst zus! Hier was het ook vrij rustig maar wel erg gezellig. Nog veel plezier gewenst tijdens je laatste reisdagen!

Greetz David
  2. Anneke & Sicco:
    3 januari 2012
    Hoi Lieke,

Ook een gelukkig 2012 toegewenst !! al was je viering daar wat minder leuk. Hoop dat je de komende dagen nog volop geniet!
    Hartelijke groet,
    Sicco
  3. Soof:
    4 januari 2012
    Lucky Liek!

Hahahah zeker dat de
    Magie van gili blijkbaar verdwijnt als je er te lang blijft:) jammer:( maar kan je verklappen dat n semi honeymoon wel aan tenraden is. maar ben benieuwd wat lombok je brengen gaat! Dikke kus from down under