Vancouver, de laatste loodjes in Canada

23 september 2011 - Vancouver, Canada

Vrijdagavond rond een uurtje of negen was ik alweer in Vancouver, na een busrit van 12 uur. Ik moet zeggen dat het me meeviel, je wordt er steeds makkelijker in. Het eerste stuk was precies dezelfde weg die ik 2 dagen terug had genomen van Kelowna naar Nelson. Al zag het er deze keer wel wat mooier uit door het zonnetje! In Kelowna moest ik overstappen op een andere bus. Hoe dichter we bij Vancouver kwamen hoe mooier de omgeving werd. De zon begon achter de bergen te zakken, de lucht kreeg prachtige kleuren, mooie meren en rivieren, groene bergen.. het begint een beetje saai te worden haha! Anyway, in Vancouver naar een ander hostel gegaan, midden in het uitgaanscentrum. Eerst maar voor een nachtje betaald, eens kijken of het wat is. Kamer enorm klein, weinig douches, lekkage in de badkamer...morgen maar eens kijken of er wat anders te vinden is. Onder het hostel is een leuke bar, dat is wel weer leuk! Ik zag op internet dat er een salsafeest gaande was vlakbij het hostel. Rond half 11 kwam ik binnen en werd er al druk gedanst. Ik ben tot ongeveer half 1 gebleven. Het was erg leuk, zondag is er overdag weer een feestje, dus ik denk dat ik daar ook naar toe ga!  Na het feestje heb ik de bar eens van binnen bekeken. Na een tijdje werd ik aangesproken door een man die me uitnodigde bij hem en zijn vrienden te komen zitten. Gezellig gekletst met de heren en daarna met ze meegegaan naar Gastown, waar een bar nog wat langer open bleef. Een van de jongens kent iemand bij de deur, dus we konden zo doorlopen. Daar fijn gedanst op oude nummertjes en nog wat gepraat met een Canadees die Thijs heet. Hij vond het een verademing eens met iemand te spreken die zijn naam kon spellen :-). Rond een uurtje of half vier was ik weer terug in het hostel.

De volgende ochtend had ik een beetje moeite met opstaan. Ik heb 's ochtends meteen naar St Claire Hostel gebeld waar ik de vorige keer had overnacht, maar helaas zaten ze helemaal vol. Toch maar besloten om te blijven, ik had geen zin om weer met mijn spullen te zeulen. Eerst even koffie gaan drinken en daarna de bus gepakt naar Granville Island. Daar is elke dag een public market gaande en schijnt erg leuk te zijn. En leuk was het zeker! Dit soort markten zijn zo heerlijk! Een grote ruimte vol met kramen met fruit, groente, vis, vlees, brood enz en alles ziet er zo lekker uit en de geuren...hmmmm! Ik heb daar ongeveer anderhalf uur rondgelopen en een lekkere lunch gescoord. Eenmaal terug in Downtown op zoek gegaan naar een boekenzaak om een lonely planet te kopen voor Azie. Daar was ik toch wel weer even druk mee, voordat ik een boekenzaak had gevonden.. En er is zoveel te zien hier, genoeg te doen! Begin van de avond weer in de bar gaan zitten met een ginger ale (Nog een reden waarom Canada zo tof is, ginger ale is echt overal verkrijgbaar! Ik heb al liters en liters gedronken, I love it!). Daarna een homemade gnocchi gegeten en weer terug naar de bar. Weer een hele leuke avond gehad, met heel veel mensen gepraat en door de barman bij een club naar binnen geloosd. Je weet wel, je loopt dan de rij wachtende mensen voorbij, de barman praat even met de man bij de deur, jij mag gratis naar binnen terwijl de rest moet wachten en 20 dollar moet betalen haha! Lekker gedanst daar, maar na een uurtje toch weer terug gegaan naar de bar, dat was toch wat gezelliger. Weer rond half 4 in mijn bedje, ik ben wel gek met het uitgaansleven hier in Vancouver.

Vandaag tot nu toe niet zo heel veel gedaan. Het regent nogal helaas. Ik heb lekker wat rondgewandeld downtown en straks ga ik weer even salsa dansen tot ongeveer 19.00 uur. Ik zie dat het zonnetje doorbreekt dus ik ga snel weer naar buiten! Ik heb nog maar een paar uur om te genieten van Vancouver, want morgen rond het middaguur vlieg ik alweer naar Bangkok. Ik ben erg benieuwd naar Laos, maar ik ga Canada zeker missen. Wat een prachtland!

1. Annelies:
    26 september 2011
    Haha, waarom blijf je daar niet? Je aard volgens mij prima en ze hebben je favo drankje! En de salsa-scene is er schijnbaar ook niet verkeerd ^^. Als je emigreert beloof ik dat ik je op kom zoeken :P
    Even zonder gekheid, ik ben echt heel blij dat je het zo naar je zin hebt daar. En ik ben nu al benieuwd naar je verhalen over Azië!!
    Groetjes uit een gat in de UK ;)
  2. Marianne:
    27 september 2011
    Ha Lieke, met veel plezier en stijgende bewondering je verhalen gelezen. Ik wacht nu met spanning op je Azie gedeelte, heel ander land en heel ander volk! Ik ben benieuwd.
    Hou je haaks, hartelijke groet en vooral veel plezier en genieten van je vrijheid!
    Marianne